سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش عمل نکردن به آن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
هدف ، موفقیت ، مدیر هدف ، مدیریت هدف ، تصمیم ، برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، هدف گذاری ، موفقیت, هدف ، اهداف ، زندگی بهتر ، موفق ، مدیریت زمان ، مدیریت زمان, هدف, موفقیت ، موفقیت واقعی ، موفقیت, برنامه ریزی, هدف گذاری, هدف ، هدف خوب ، زندگی موفق ، زندگی هدفمند ، زیگ زیگلار ، فواید برنامه ریزی ، اهداف SMART ، اهداف مناسب ، تصمیم درست ، تصمیم قدرتمند ، تصویر ذهنی مثبت ، تصویر مثبت ، تصویرسازی ، تلاش ، چگونه مشکلات خود را حل کنیم ، چگونه هدف خود را پیدا کنیم, ، حل مسئله ، حل مشکلات ، خلاصه کتاب زندگی هدفمند ، خوب فکر کردن ، دارن هاردی ، راز پیشرفت, موفقیت, پیشرفت ، راز زندگی ، روانشناسی مدیریت زمان ، برنامه ریزی زندگی ، بهترین تصمیم ، تصاویر ذهنی ، اثر مرکب ، احساس, احساسات منفی, موفقیت, هدف ، احساسات منفی, موفقیت, موفق, هدف ، ارزش زندگی ، ارزش های زندگی ، استعداد ، افراد موفق ، هدف, تفکر آهسته, تفکر سریع ، هدف, موفقیت ، کتاب اثر مرکب ، کتاب توصیه‌های جادویی برای موفقیت ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :1
کل بازدید :27084
تعداد کل یاداشته ها : 58
103/2/29
9:48 ع

راز پیشرفت چیست؟ و چگونه می‌توان کارهای بزرگی که ما را به هدفمان می‌رساند را انجام داد؟ و چگونه می‌توان به اهداف بزرگ دست یافت؟ به احتمال زیاد شما هم افرادی را دیده‌اید که کارشان ساختن پروژه‌های بزرگ ساختمانی است مثل یک برج، یک سد بزرگ، یک شهرک و یا هر سازه دیگر. معمولا آنها قبل از اینکه دست به ساختن پروژه بزنند ابتدا ماکت کوچکی از آن را می‌سازند و در تمام طول ساخت و تکمیل پروژه، دائم به آن ماکت نگاه می‌کنند و تمام افکار و تصمیماتشان را روی آن ماکت متمرکز می‌کنند.

 

نکته‌ی بسیار ظریفی در این روش وجود دارد و آن این است، وقتی این افراد، ماکتی از آن پروژه را می‌سازند، وقتی دائم به آن فکر می‌کنند و آن را از جوانب مختلف بررسی می‌کنند، کم‌کم و به طور ناخودآگاه این حس به آنها دست می‌دهد که می‌توانند آن پروژه را اجرا کنند و آن را بسازند، آنها احساس می‌کنند که کنترل کارها را به دست دارند و می‌توانند از پس اجرای آن پروژه برآیند.

هر بخشی از کار را که اجرا می‌کنند بارها و بارها به آن ماکت رجوع می‌کنند و پیشرفت کارشان را بر اساس آن  می‌سنجند. گاه ممکن است یک بخش از ماکت مثلا یک ساختمان را جابجا کنند و همین کار ساده یعنی هزاران ساعت کار، هزاران مصالح و هزاران مورد دیگر جابجا می‌شود.

 

راز پیشرفت در کارها

راز پیشرفت در کارها و پروژه‌های بزرگ این است که بتوانیم این حس را در خودمان به وجود آوریم که «می‌توانیم از  عهده آن کار یا پروژه بر‌آییم.» وقتی بتوانیم آن را باور کنیم، کار تمام است یعنی می‌توانیم آن کار یا پروژه را به مرحله اجرا درآوریم.

اما چگونه می‌توانیم این احساس را در خودمان به وجود بیاوریم؟

 

وقتی کارها بزرگ و پیچیده باشند به همان اندازه احساس ضعف و ناتوانی می‌کنیم ولی زمانی که آن را به بخش‌های کوچک و قابل کنترل تقسیم می‌کنیم آن کار یا پروژه قدرت خود را از دست می‌دهد و به ناچار تسلیم ما می‌شود، پس هر زمان احساس کردید که نمی‌توانید از عهده کاری برآیید فقط کافیست آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید، اگر بازهم بزرگ بود، بازهم به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید آنقدر که بتوانید از پس آن برآیید.

 

سپس تمام تمرکزتان را بگذارید روی به انجام رساند آن کارهای کوچک. هر ساختمان بزرگی از هزاران قطعه کوچک ساخته شده است، روش کار این است: «بزرگ فکر کنیم، کوچک عمل کنیم».

 

تقسیم کارهای بزرگ به کارهای کوچک

همانطور که اشاره شد راز پیشرفت در کارها این است که آن را به قطعات کوچکتر و قابل کنترل تقسیم کنیم، در  بیشتر مواقع می‌توان با فکر کردن راهکار آن را پیدا کرد، اما گاهی اوقات، کار به این راحتی‌ها هم نیست، در این حالت بهتر است به سراغ روش‌های دیگر برویم و از دیگران کمک بگیریم، در ادامه به 4 مورد از این روش‌ها می‌پردازیم که می‌توان به کمک آنها، از سال‌ها سعی، تلاش، آزمون و خطا و به هدر رفتن وقت و انرژی صرفه‌جویی کرد.

 

1- الگوبرداری

یک راز پیشرفت و موفقیت در هر کاری و در هر زمینه‌ای این است؛ از افرادی که قبلا آن کار را انجام داده‌اند و در آن  موفق بوده‌اند الگوبرداری کنیم، این روش بسیار قدرتمند است، کافیست آنها را بیابید و تمام حرکاتشان را زیر نظر بگیرد و رصد کنید و حتی از آنها سوال بپرسید و راهنمایی بخواهید، ببینید آنها چه کارهایی را و چطور انجام داده‌اند، روی چه مواردی تمرکز کرده‌اند، چه نتایجی به دست آورده‌اند و چه عواملی باعث به وجود آمدن آن نتایج شده است.

ادامه مطلب را از اینجا مطالعه کنید